SOPES DE LLETRES.
1. Entra a la pàgina.
2. Tria una de les sopes de lletres.
3. A la llibreta de classe, escriu el títol de la sopa de lletres que hagis triat.
4. Escriu correctament les paraules i el temps que has tardat en resoldre la sopa de lletres.
5. Per cada sopa de lletres que presentis, escrita correctament, guanyaràs 2 punts, fins un total de 10 punts.
dimecres, 14 de setembre
Iniciarem l'àrea de català amb una activitat per experimentar i treure conclusions sobre el procés de prendre decisions en grup.
L'activitat és: la inundació
Clica sobre el l'enllaç per veure l'activitat. INUNDACIÓ
Hauràs de lliurar la fitxa al final de la classe
divendres, 16 de setembre
Visitem el blog.
Ens fixem amb el video: "La zona de confort"
Activitat a la llibreta de català.
Títol: La zona de confort
ACTV1- Resum de les idees principals.
De vegades no abandonem la zona de confort per por al fracàs.
ACTIV2: Escolta el video i apunta ( a la llibreta) famosos que van fracasar abans de fer-se famosos.
23 famosos que van fracassar
dimecres, 21 de setembre
Lectura amb entonació adequada: la puntuació del text.
Lectura en parella: L'estrany diàleg.
Tria un company/a per a llegir el diàleg junts.
Feu una proimera lectura del text. Repartiu els personatges.
Prepareu el diàleg tenint en compte l'entonació.
ENLLAÇ: L'estrany diàleg
divendres, 23 de setembre
Avui començarem amb el disseny del blog personal.
Abans de res cal conèixer la teoria.
ENLLAÇ FITXA DE TEORIA.... CREAR UN BLOG AMB BLOGGER
ACTIVITAT_1: Crear el teu blog/ posar títol al teu blog/ adreça del teu blog/ pàgines del teu blog
dimecres, 28 de setembre
Recuperem la fitxa: JO SÓC... que vàrem fer a tutoria.
Accedeix a l'aplicació wordle.net.
Escriu cada adjectiu tantes vegades com vas anotar a la fitxa.
Copia abans de triar el disseny, el teu text.
Prem GO i tria el disseny que més t'agradi
Arxiva el teu disseny al DRIVE
Recorda que compartim al DRIVE amb l'adreça: jtwoserit@gmail.com
Has de desar-ho a la carpeta CATALÀ-CASTELLÀ
divendres, 30 de setembre
Continuem treballant en el blog personal.
1. Inserir foto, imatge, arxiu .... com a gatget
2. Escriure una entrada.
L'entrada serà el vostre wordle de les vostres qualitats personals.
a) Recupera del Drive l'adreça del teu document.
b) Obre nova entrada i insereix el teu document com a imatge.
c) Publica la teva entrada
ACTIVITAT ALTERNATIVA, JA QUE NO FUNCIONA EL JAVA
1. Avui treballarem el lèxic dubtós que trobem en multitud d'indrets quotidians.
2. Recupera el power point amb les imatges. IMATGES
3. Omple la graella per anotar les correccions. FITXA
dimecres, 5 d'octubre
Continuem amb el català dubtós.
A la graella de la llibreta, omplirem conjuntament a l'aula els errors que detectem.
CATALÀ DUBTÓS-2
divendres, 7 d'octubre
Avui treballarem individualment o en parelles.
ACTIVITAT: Elaborar un cartell amb 5 informacions.
Podem inspirar-nos en les diapositives de les dues sessions de CATALÀ-Dubtós....
1. Pensem en alguna informació que volem donar a conèixer: un menú, una competició, una inauguració, una trobada, ....
2. Preparem l'esborrany en un full: quines 5 informacions voleu donar, com les distribuireu ...
3. Reviseu bé l'ortografia perquè no hi heu de deixar cap error.
4. Elaboreu el vostre cartell ( a mà o a l'ordinador)
5. Vigileu la disposició del text, ni massa apilonat, lletra llegible....
6. Imprimiu o retoleu el cartell ( full A4)
7. Enganxeu-lo a la llibreta de català ( una còpia per a cadascun)
divendres, 14 d'octubre
PRIMERA HORA
Inserir a la pàgina de català el vostre wordle.
* Podeu fer´ho a partir de l'adreça URL ( Drive)
* Podeu recuperar el vostre wordle a partir d'un arxiu.
SEGONA HORA
Què és l'ecoinnovació? Aprenem-ho vestint-nos.
Segueix el guió de la fitxa......FITXA
La fitxa l'has d'enganxar a la llibreta de català i anar completant el que et van preguntant.
![]() | |||
CLICA SOBRE LA IMATGE |
dimecres, 19 d'octubre
Avui treballarem en parelles.
Treballarem la descripció a partir d'un enllaç on ens explicaran el que hem de fer.
1. Aneu a la següent adreça: http://kampus.espurnaice.cat/node/2524
2. L'activitat es diu: " El vostre robot"
3. Escolteu bé les explicacions i ja podeu començar.
TREBALL FINAL:
Fitxa descriptiva amb la imatge del vostre robot i la descripció, que obligatòriament ha de contenir els apartats del document adjunt.
Arxiveu l'activitat al drive de cadascú.
DIVENDRES, 21 D'OCTUBRE
Avui començarem amb un petit control de comprensió lectora.
Si no has assistit a classe per algun motiu, pots recuperar el text i la comprensió
TEXT + COMPRENSIÓ LECTORA
A la segona hora presentarem les descripcions del vostre robot.
Haureu de lliurar la fitxa o deixar-la al DRIVE
dimecres, 26 d'octubre
Avui treballarem individualment, a l'ordinador.ELS DESASTRES TIPOGRÀFICS
L'activitat consisteix en detectar els errors tipogràfics ( deixar-se una lletra, alterar l'ordre de les lletres, separar paraules quan no cal ...) que es cometen quotidianament en rètols, anuncis...
Puntuaré l'activitat.
1. Recupera els 2 powers point.
2. Amb la fitxa al costat, mira atentament cada diapositiva, i anota l'errada al requadre corresponent.
PPOINT-01
PPOINT-02
pots recuperar la graella per omplir els desastres tipogràfics. FITXA
divendres, 28 d'octubre
Avui treballarem l'entrevista.
1. Per començar ens informarem sobre aquesta forma de recerca d'informació.
APRENEM A FER UNAENTREVISTA
2. Ara us toca a vosaltres....
a) Recuperem l'entrevista feta a l'esportista d'èlit xeraquera Maria Miret
ENTREVISTA A MARIA MIRET
b) Recupera la fitxa model per després d'escoltar l'entrevista. FITXA
c) A l'ordinador i copiant el format, elabora l'entrevista escrita.
Altres entrevistes de mostra...
entrevistes escrites:
entrevistes enregistrades
Entrevista amb Núria Marquès
Kirian Mirabet
Paula Arbós
Cristina de Medrano
divendres, 4 de novembre
Avui treballarem la recerca d'informació en un fullet informatiu original.
1. Observa primer el fullet informatiu.
2. Respon a la fitxa en paper les preguntes. Recupera la fitxa FITXA DE RESPOSTES
A l'activitat 10, et demanen que accedeixis a l'adreça: http://tergavarres.cat/itineraris/
Elabora el teu itinerari i guarda la fitxa al pen de classe o al drive.
dimecres, 9 de novembre
Avui comencem un nou dossier específic: lectura i comprensió de textos escrits.
1. Lectura individual silenciosa. Marca amb llapis, les paraules que no entens.
2. Lectura conjunta i explicació de les paraules. Amb una fletxa escriu l'explicació de cada paraula.
3. Comprensió del text contestant les preguntes.
divendres, 18 de novembreEl projecte de recerca de final de curs és una webquest. Però què és una webquest?
* Una webquest, webquesta o WQ és una proposta didàctica de recerca guiada, que utilitza principalment recursos d’Internet.
* Té en compte el desenvolupament de les competències bàsiques, contempla el treball cooperatiu i la responsabilitat individual, prioritza la construcció del coneixement mitjançant la transformació de la informació en la creació d'un producte i conté una avaluació directa del procés i dels resultats.
* Una webquest és una unitat didàctica que planteja als alumnes una feina o resolució d'un problema interessant i motivador i un procés de treball col·laboratiu basat principalment en recursos existents a Internet. Es tracta d'una activitat de cerca guiada en la xarxa.
Per això farem una mica de pràctica. La webquest que us proposo és Trenquem els mites!
L'objectiu és que heu d’ajudar a un grup de científics a elaborar un informe en el que es demostri que alguns mites en realitat són malalties genètiques. Finalment heu de fer una presentació oral d’aquest informe per convèncer els seus companys de classe.

PAUTA DE TREBALL
1. Entra a la pàgina clicant sobre la imatge.
2. Segueix el guió de la fitxa de treball FITXA
dimecres, 23 de novembre
Avui realitzem la prova de lectura.
Lectura del dossier de comprensió lectora: " L'enigma de l'U-755B"
Puntuaré: la correcció fonètica, l'entonació del text, l'entonació i la rapidesa.
divendres, 28 de novembre
Avui treballarem en dos sessions de dues hores:
8'15 - 9'15h; Exposició oral del mite que vàreu preparar el dimecres, amb el suport del power point.
12'55h - 13'50h: Preparació d'un passa parula.
1. Recupereu del pen-drive o de l'enllaç les diapositives preparades. ROSCO PASSAPARAULA
2. Prepareu en un full les preguntes i les respostes. Una per a cada lletra de l'alfabet.
3. Decidiu qui serà el qui formula les preguntes o repartiu-vos-les, per jugar a la segona part de la sessió.
13'50h- 14'45h: Juguem al passa paraula.
- Una parella s'enfronta a una altra.
- La parella dirigeix el joc, un dicta i l'altra controla el temps i passa la diapositiva.FITXA DE CONTROL
- Cada parella disposa de 2 minuts per jugar.
- Si una paraula no se sap, cal dir: "Passa paraula" i es continua amb la següent.
- S'apunta el nombre de paraules encertades de cada parella.
- Quant s'esgota el temps, 2 minuts
divendres, 2 de desembre
Avui treballarem la notícia.
Primer ens informarem de l'estructura de la notícia:
Després passarem a la pràctica.
Hauràs de visionar un petit curt d'un robatori i escriure la notícia.
Clica l'enllaça per accedir al curt metratge: Robatori al museu Stop-Motion
A la fitxa de treball trobaràs les frases que t'ajudaran a redactar la notícia.
dimecres, 7 de desembre
Avui treballarem algun poema de Nadal.
1. Lectura de tots els poemes. Anàlisi de les paraules i el sentit.
2. Publicació d'un dels poemes que triïs al blog, amb l'aplicació TAGXEDO
COM CREAR I FER SERVIT TAGXEDO A L'AULA
3. Recupera la pàgina amb els poemes de Nadal POEMES
dimecres, 14 de desembre
Lectura i comprensió d'un text.
Les lletres de les cançons, molt sovint, expliquen una història. Però sovint estan comercialitzades en anglès.
Avui treballen una cançó de Coldplay.
Recupera el text en català.... FITXA
Escolta la cançó en anglès

divendres, 16 de desembre
Avui elaborarem una felicitació de Nadal.
Publiqueu la postal en una entrada al vostra blog
dimecres, 9 de gener.
Avui començarem amb el quadern de lectura i comprensió.
Llegir i fer la compresió.
divendres, 11 de gener
Avui iniciem el repàs de gramàtica de català amb el quadernet.
dimecres, 18 de gener.
Lectura i comprensió. Quadern de lectures.
divendres, 20 de febrer
Avui treballarem al blog.
1. Revisa el guió de la feina que has de tenir a l'apartat "EMPRESA" del teu blog:
a. DADES DE L'EMPRESA? Apartat 1està complet?
b. Avui has de preparar el guió per a l'entrevista a una o més persones de la teva empresa.
- Primer prepara per escrit les preguntes que vols fer. Passa-les en net en un full, deixant espai per a les respostes.
- Fins al divendres vinent tens temps per a realitzar l'entrevista.
2. Comencem l'apartat "PRÀCTICA A L'EMPRESA"
Explica detalladament cada un dels subapartats.
dimecres, 3 de febrer
Quadernet de competències.
LLegir i realitzar els exercicis de la lectura: " Mediakids..."
divendres, 12 de febrer
Repassem la prova de català, sobretot el text escrit. En fixem en com s'escriuen algunes de les principals errades comeses.
DIMECRES, 15 DE MARÇ
... REDACCIÓ - Fitxa d'un animal de companyia.
Es tracta de trobar un model de fitxa per documentar un arxiu sobre animals
1. Tria un animal de companyia. Cerca la informació per elaborar la seva fitxa tècnica i una fotografia. No et descuidis de cap característica física, com s'ha de cuidar, què ha de menjar, on el pots adquirir, consells, perills ...
2. Pots estructurar el text a partir de preguntes o apartats.
3. Arxiva el document o envia'l
Un animal de companyia és un animal criat i mantingut per éssers humans per lleure. Per bé que en teoria qualsevol animal pot "fer companyia" als éssers humans, en la pràctica la majoria d'animals de companyia pertanyen a un nombre limitat d'espècies, preferides pel seu aspecte bell, un comportament afectuós o alegre, l'absència de perill per la seguretat dels béns i persones en tenir-los a casa o prop d'aquesta o altres característiques positives. Els gossos i els gats són els animals de companyia[1] més estesos; més generalment, els més populars són mamífers i ocells. Més recentment s'han començat a criar peixos (que, excepte en casos rars com els peixos vermells, requereixen instal·lacions específiques) o fins i tot rèptils, amfibis, o artròpodes com les aranyes i escorpins.
Principals espècies d'animals de companyia
- Mamífers
- Gossos
- Gats
- Rosegadors, incloent-hi hàmsters, conills porquins, ratolins, jerbus, xinxilles, degús, esquirols i rates
- Conills
- Cavalls
- Mosteles
- Gossets de les praderies
- Alpaca
- Porcs
- Micos
- Ocells
- Rèptils
- Sargantanes
- Iguanes
- Serps
- Tortugues i tortugues d'aigua
- petits al·ligàtors, cocodrils i caimans
- Amfibis
- Peixos
- Artròpodes
- Formigues
- Grills
- Taràntules i altres aranyes
- Escorpins
Avui treballarem el cartell com a mitja de difusió d'idees, campanyes publicitàries.
El cartell
El cartell representa una de les formes més característiques de la comunicació visual. El seu missatge, la seva informació, han d' entrar visualment, captar-se al moment; hi ha qui diu que un cartell ha de ser com un cop de puny a la vista. La lectura global del cartell ha de fer comprensible tot el seu significat. El text escrit s' ha de reduir al mínim imprescindible. La resta de la informació l' ha de donar la imatge.
L' aparició del cartell en la forma en què actualment el coneixem es remunta al 1870, data en què es van perfeccionar les tècniques de litografia en color, que va possibilitar la seva reproducció en sèrie.
El cartell es va reconèixer com una forma d' art viu i els artistes més destacats del moment s' hi van sentir atrets. En podem destacar en Toulouse-Lautrec, en Ramon Casas i, en general, els dissenyadors del modernisme, els noucentistes, cubistes, futuristes, art deco, bauhaus, abstractes, hippies...
A través del cartell, des del seu naixement en els tallers litogràfics de Cheret fins als cartells hippies dels anys seixanta, podem seguir les evolucions del gust artístic i també la ideologia de tot aquest període.
Aquest treball pretén ser una aproximació i una ajuda per realitzar un cartell.
EL CARTELL
ACTIVITAT:
- En parella o individual
- Cal dissenyar un cartell informatiu.
- Els temes són: tabac, alcohol, porros o drogues> la informació està als links del bloc.
L'ORACIÓ SIMPLE
1. Consulta l'enllaç: oració simple
2. Analitza 10 oracions sintàctica i morfològicament.
1.
La senyora
del cinquè pis compra cigrons a la botiga del carrer estret.
2.
Aquesta setmana
tallaran tots els arbres del passeig Marimon Asprer.
3.
En aquesta
biblioteca posen sempre l’aire condicionat molt alt.
4.
Aquest any
les vendes de cotxes han disminuït molt.
5.
L’Adrià rep
correus electrònics cada dia.
6.
Han descobert
un amagatall al soterrani de l’edifici.
7.
Ha tornat
tots els llibres a la biblioteca del seu barri.
8.
El noi va
rebre els seus companys amb els braços oberts.
9.
Ha trobat les
seves amigues estudiant a la biblioteca.
10.
Diumenge el
meu pare va discutir tota la tarde de política amb els seus amics.
11.
Els cotxes
del circuit urbà de València fan molt de soroll amb el motor.
12.
Ahir a la nit
plovia intensament al Pirineu.
13.
Foradarem la
paret del menjador amb un trepant.
14.
El professor va
dictar massa de pressa l’exercici de llengua.
15.
El dia de la
inauguració, les aules presentaven un aspecte formidable.
16.
En Joan
sempre arregla l’ordinador als seus amics.
17.
La Mireia va
comprar les roses de sant Jordi al centre comercial.
18.
El tècnic va
instal.lar malament l’aparell als meus pares.
19.
Els jardiners
van plantar un roure al fons del pati de l’institut.
20.
Portava un
anell d’or al dit del mig.
21.
El noi va posar un cartó de suc i una cullera de
plàstic a la safata.
22.
Portarem el bestiar a la fira.
23. Els espectadors del cabaret aplaudeixen
els actors cada nit
24.
Els veïns del meu carrer no suporten
el soroll dels cotxes.
25.
En aquelles circumstàncies, ningú
pensava en la derrota.
26. Tothom s’ha oblidat de l’explicació sobre la prehistòria
27. La Montserrat escoltava els alumnes espantada
28. Els amics d’en Pere sempre baixen contents les escales del jardí.
29.
Finalment, vaig comprar aquella
corbata de ratlles al meu pare.
30. Escric un carta a la meva cosina amb l’ordinador.
31. Caminava tranquil·lament amb les noves sabates.
32. He anat a Mallorca amb els meus pares.
33. Els estudiants obren la llibreta ràpidament amb l’entrada del
professor.
34. El públic mirava tranquil.lament les models de la passarel·la.
35. Aquella senyoreta sembla la secretària de l’Institut.
36. Porta els plats a l’aigüera ara mateix!
37. Aquest edifici del centre de la ciutat és molt alt.
38. Hem tronat els llibres a la biblioteca el dia convingut.
39. En l’inici de la reunió, l’experimentat escalador parlà de l’excursió
del diumenge següent.
40. Cada dia juguem a bàsquet a la pista del centre
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada